Selasa, 29 April 2008

Jadilah Seorang Yang Pakar!

Apa akan jadi kalau anda jumpa pelanggan anda,dan melanggan anda menyoal anda tetapi anda menjawab dalam keadaan yang teragak-agak.

Berjaya atau tidak apa yang ingin anda tonjolkan pada pelanggan anda?Di sini pentingnya anda membina keyakinan serta cepat mengambil peluang.Peluang mendapatkan prospek bukan senang,bila anda telah membina database dan berjumpa dengan prospek...anda tidak boleh pulang dengan tangan kosong.Dapatkan seberapa banyak jangkaan soalan yang mungkin akan di tanya oleh bakal pelanggan anda.

Cuba berlagak anda pakar keatas apa yang di tanya.Jangan merosakkan kredibiliti anda sebagai seorang usahawan.Seorang usahawan mestilah kelihatan pakar dalam perniagaan yang di ceburi.Ambil kira setiap soalan yang di tanya,jadikan ia testimoni pada bakal prospek anda di masa akan datang.Jika anda kelihatan kalut,memang anda tidak kelihatan profesional menjalankan perniagaan anda.Oleh itu,saya nasihatan kepada anda cari bakal prospek anda di kalangan orang yang terhampir dengan anda.Secara perlahan-lahan ia dapat membina keyakinan,kemudian anda boleh bermula dengan mendekati prospek yang di luar lingkungan pergaulan anda.Bagaiman? Anda pasti boleh mencubanya !

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum....

wah..tak sangka...dah ada blog sendiri...syabas kak yati.usaha yang bagus.nampaknyer tak sia-sia saranan dan tips yg dr ifran share dengan kita mlm dinner yg lepas.insyaallah blog saya pun akan menyusul...ambil masa skit.

bagus isinyer...sedikit sebanyak fida pun belajar sesuatu dr 'mariamazlan blog'....

harap dapat share lg sesuatu yg baru utk entry yg akan datang....

syabas.

Tanpa Nama berkata...

Buah cempedak di luar pagar,
Ambil Galah Tolong Jolokkan,
Saya Budak Baru Belajar,
Kalau salah tolong Tunjukkan.