Isnin, 18 Ogos 2008

Uniknya penjenamaan nama dalam perniagaan

Semasa dalam bas,rombongan ke MAHA rakan saya Faridah telah menelefon saya.
Selepas menerima berita mengenai Dr Khairi mendapat cahaya mata baru, saya
perasan nama unik bagi anak beliau.

"Cinta Strawberry Abadi"

Wow! Memang unik dan ada USP sendiri. :-)

Sebelum ini pun saya plan nak tulis satu artikel mengenai name-branding atau
penjenamaan nama, tetapi bukanlah jenama barang... maksud saya jenama diri sendiri.

Mungkin saya akan tulis dengan lebih lanjut nanti tapi biar saya katakan bahawa nama
anda adalah sesuatu yang unik jika dijenamakan dengan betul.

Sebagai contoh... jika orang sebut Irfan,mesti ramai yang tanya, Irfan mana?

Tapi kalau orang sebut Irfan Khairi... orang akan cakap, "Oh... jutawan internet tu".

Saya pulak tak la seberapa glamor macam Irfan tapi ada juga yang cakap nama saya
ni lain sikit la... actually nama bapa saya yang lain sikit.

Siapa tahu satu ketika,akan ada label nama bapa saya.Mungkin nama bapa saya macam orang indon sikit,tapi zaman mellinium ni..nama unik akan lebih di kenali.

Kepada sesiapa yang ingin mendapatkan perkhidmatan bradband streamyx,boleh daftar online zoomstreamyx.com
Anda akan lebih mudah mengakses internet,pantas dan praktikal !

Tiada ulasan: